Jak zdrowo przytyć ? Poznaj 5 praktycznych porad

Zdecydowana większość osób ma problem z nadmierna masą ciała i stara się schudnąć, jednak tuż obok są również sarenki, które marzą o tym aby chociaż trochę przytyć. Problem niedowagi często jest bagatelizowany, przez co tak mało się o tym mówi i wiele osób czuje się osamotnionych w swoich zmaganiach .. Porady, które dla Ciebie przygotowałam to nie magiczne triki, dzięki którym przybierzesz na wadze kilka kilogramów w ciągu tygodnia.. Podobnie jak w przypadku utraty wagi, zdrowy przyrost masy ciała wymaga czasu. Stosuj każdą z porad systematycznie, a dzięki temu na pewno uda Ci się osiągnąć swój cel!:)

Zadbaj o nadwyżkę kaloryczną

Jedynym sposobem na zwiększenie masy ciała jest spożywanie większej ilości kcal niż wydatkujesz. Na początek do swojej całkowitej przemiany materii dodaj ok. 300-500 kcal i obserwuj, co się dzieje. Jeśli nie chcesz liczyć kalorii, staraj się po prostu do każdego z posiłków dodać dodatkową łyżkę oliwy, czy masła orzechowego. Przygotowując owsiankę, zamiast 4 łyżek płatków, użyj np. 6, czy 7.

Trenuj mądrze

Trening siłowy stanowi najlepszą metodę na osiągnięcie zgrabnej, estetycznej i jędrnej sylwetki! Zminimalizuj ćwiczenia cardio i aerobowe, ponieważ mogą utrudnić Ci one drogę do wymarzonej sylwetki. Skoncentruj się za to na budowaniu masy mięśniowej poprzez stopniowe zwiększanie ciężaru. Jędrne pośladki, smukłe ramiona, większa pewność siebie? To tylko kilka zalet treningu siłowego, ale jeżeli chcesz zdrowo przytyć – naprawdę warto polubić się z ciężarami:)

Jedz częstsze posiłki

Czy musisz jeść 5 posiłków dziennie? Oczywiście, że nie, ale dobrym pomysłem jest rozłożenie kaloryczności swoich posiłków w ciągu dnia na kilka mniejszych, jeżeli masz problem z jedzeniem dużych porcji na raz.

Możesz np. zastosować schemat -> 3 główne posiłki i dwie przekąski lub 4 główne posiłki i jedna przekąska. Znajdź taki system, który najbardziej Ci odpowiada i przybliży Cię do osiągnięcia swojego celu.

Nie bój się produktów rekreacyjnych

Deser po słonym posiłku? 3 razy na tak! Pasek czekolady do owsianki, czy baton proteinowy po treningu? Śmiało! Kieruj się zasadą 80/20 – bazą Twojej diety niech nadal będą pełnowartościowe produkty, ale pozwól sobie na odrobinę słodkości, czy ulubionych słonych przekąsek. Nie odmawiaj sobie pizzy na mieście ze znajomymi, ani kolacji z drugą połówką. Nie bądź niewolnikiem swojej diety!:)

Baw się w kuchni

Zapomnij o monotonni w kuchni! Eksperymentuj z nowymi przepisami, mieszaj smaki, wzbogacaj swoje menu o produkty, których do tej pory nigdy nie jadłaś! Zadbaj o to aby na twoim talerzu było kolorowo, a posiłki zawsze zachęcały do jedzenia! Jedz to, co lubisz i to czego być może do tej pory sobie odmawiałaś!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Picture of Paulina

Paulina

Jestem dietetykiem oraz trenerem personalnym z kilkuletnim doświadczeniem. Moją misją jest propagowanie diety ograniczającej spożycie mięsa i produktów odzwierzęcych jaką jest fleksitarianizm.